راهنمای پذیرش بیمار
واحد پذيرش بيمارستان پاسارگاد در تمامی طول شبانه روز پذيرای مراجعه كنندگان مي باشد.
1. پذیرش غيراورژانسي با وقت قبلي :
با حضور بيمار در بيمارستان و در دست داشتن دستور بستري از پزشك معالج و هماهنگي با ايشان ، بستري بيمار انجام مي گردد .
2. پذیرش اورژانسي :
چنانچه وضعيت بيمار اورژانسي باشد ، بيمار به اورژانس هدايت شده و اقدامات لازم جهت بستري ايشان انجام مي گيرد .
مدارک لازم جهت بستری
1. بيمار بيمه اي :
كارت ملي ، دستور بستري پزشك ( جهت اطلاعات بيشتر در مورد بيمه هاي طرف قرارداد و زمان ارائه معرفي نامه با واحد پذيرش تماس حاصل شود . ) و همچنين شناسنامه بيمار و همسر در موارد زايمان و عمل هاي زنان
2. بيمار آزاد :
كارت ملي ، دستور پزشكي ( بستري )
لازم است كليه مدارك پزشكي و ليست داروهاي مصرفي در منزل ، در هنگام بستري بيمار ، همراه بيمار باشد .
اولويت بستری بيماران بر اساس وضعيت بيمار، سن بيماران (اطفال و افراد سالخورده در اولويت می باشند) و نوع عمل مي باشد. ضمناً توصيه می شود در صورت بستری روز قبل از جراحی، جهت سهولت در پذيرش، از ساعت 07:30 به بعد مراجعه فرماييد.
موارد قابل توجه قبل از بستری بیمار
ساعات ملاقات :
ساعت ملاقات همه روزه از ساعت 14:00 الی 16:00
داشتن همراه :
در اتاق هاي دو تخته يك همراه و در اتاق هاي خصوصي حداكثر دو همراه و در سوئيت ها تعداد همراه آزاد مي باشد. در اتاق هاي دو تخته و خصوصي گرفتن كارت همراه جهت تردد ضروري است .
کارت همراه را هر 24 ساعت از پذیرش دریافت کنید (كارت همراه هر ساعتی تحويل داده شود، اعتبار آن تا ساعت 7 صبح روز بعد خواهد بود.
مسئوليت نگهداري پول و اشياء قيمتي :
مسئوليت نگهداري كليه ي اشياء قيمتي از جمله طلا و جواهرات ، چك بانكي ، پول ، موبايل و ... به عهده بيمار و همراه بيمار مي باشد . در شرايطي كه بيمار همراه ندارد ، پول و يا اشياء قيمتي ضروري با امضا و اثر انگشت تحويل سرپرستار و يا مسئول شيفت داده مي شود .
نحوه تماس حضوري و يا تلفني با بيمار :
چنانچه در ساعات غيرملاقات ، برحسب ضرورت نياز به ملاقات حضوري با بيمار باشد ، با مراجعه به دفتر پرستاري و هماهنگي با انتظامات و بخش مربوطه ، مي توان بيمار را ملاقات كرد . در مورد بيماران با شرايط خاص و محدوديت ملاقات ، استثناء وجود دارد .
در صورت نياز به تماس با بيمار از خارج از بيمارستان ، با گرفتن شماره هاي بيمارستان و داخلي اتاق بيمار تماس حاصل ميگردد كه اين داخلي بر روي تلفن هاي داخل اتاق نوشته شده است.
چگونگي تماس و استفاده از تلفن داخل اتاقها با داخل و يا خارج بيمارستان :
براي برقراري ارتباط با داخل بيمارستان ، با گرفتن شماره اتاق مورد نظر تماس برقرار مي شود . چنانچه نياز به برقراري ارتباط با موبايل يا شهرستان مي باشد ، با گرفتن شماره صفر ( تلفنخانه ) و اعلام شماره تلفن مورد نظر تماس برقرار مي شود .
ساعت های سرو صبحانه ، نهار ، شام و انتخاب منوي غذايي :
صبحانه: 5:45 تا 6:45
ميان وعده 9:00 _ 10:00 و 14:00 _ 15:00
ناهار: 11:45 _ 13:00
شام: 17:45 _ 19:00
رژيم غذايي بيمار توسط پرستار با توجه به دستور پزشك معالج روزانه در سيستم واحد تغذيه ثبت مي شود . روزانه يك مهماندار، بر اساس رژيم ثبت شده براي بيمار غذاي مناسب سرو ميكند.
همراه بيمار نيز با داشتن كارت همراه غذا برايشان سرو ميگردد.
در صورتي كه نياز به ناشتا بودن بيمار باشد ، توسط پرستار مسئول ، بيمار در جريان قرار مي گيرد . آب معدني روزانه در يخچال شارژ مي شود .
سرويس چاي در صورت نياز در خارج از زمان هاي مقرر پذيرايي ( ميان وعده ) ، با تماس با واحد مهمانداري طبقه مربوطه در اختيار بيمار قرار مي گيرد .
استعلام مالي و اعلام مبلغ بدهي :
در صورتيكه بيمار بخواهد از حدود هزينه و يا بدهي خود با خبر شود، مي تواند با مراجعه به منشي بخش و استعلام منشي از واحد مالي ، در جريان هزينه ها و بدهي خود قرار مي گيرد . تمامي هزينه هاي مالي بيمار به روز محاسبه و جمع زده مي شود.
فرایند پذیرش و انتقال بیمار به بخش مربوطه
پس از مراجعه بيمار به واحد پذيرش و تحويل مدارك شناسايي هويت بيمار و دستور بستري پزشك معالج تمامي اطلاعات بيمار در سيستم پذيرش ثبت شده و بر اساس آن پرونده بستري و دستبند شناسايي بيمار چاپ مي شود .
دستبند شناسايي شامل اطلاعات لازم براي شناسايي بيمار است كه جهت افزايش ايمني بيمار در مدت بستري در بيمارستان تهيه مي شود. دستبند شناسايي در پذيرش بستري بر روي دست غالب بيمار نصب شد. و در لحظه خروج از بيمارستان از دست بيمار برداشته مي شود .
لطفاً مشخصات روي دستبند شناسايي را چك نمايند و در صورت عدم انطباق با مشخصات شما بلافاصله اطلاع دهيد .
پس از اتمام مراحل پذيرش بيمار ، يك نفر از پرسنل استقبال كننده ، بيمار را تا اتاق مورد نظر همراهي خواهد كرد .
تمامي اطلاعات لازم در مورد استفاده از آسانسورها ، پله هاي اضطراري منتهي به بخش و همچنين معرفي اوليه بخش به بيمار داده مي شود . پس به سرپرستار يا مسئول شيفت بخش مربوطه معرفي و تحويل داده مي شود. اگر چنانچه مشكلي در راه رفتن بيمار وجود داشته باشد ، صندلي چرخدار در اختيار بيمار قرار مي گيرد.
در هر بخش سرپرستار ، مسئول بخش مي باشد . و بيمار مي تواند مشكلات خود را علاوه بر پرستار مسئول خود ، با سرپرستار بخش مطرح نمايد . ( در صورت عدم برطرف شدن مشكل ، سيستم رسيدگي به شكايات در تمام ساعات در خدمت شما مي باشد ).
آمادگی قبل از ملاقات با پزشک
- تمام اسناد و مدارک مربوط به تشخیص و درمان بیماری خود را همراه داشته باشید.
- در صورتی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنید، جزئیات آن را به همراه داشته باشید.
- با توجه به نوع قرار ملاقاتتان، از دوستان یا بستگان بخواهید تا شما را همراهی کنند. ممکن است به فردی نیاز داشته باشید که شما را به منزل برساند.
- در ملاقات با پزشک، اطمینان یابید که تمامی سؤالات خود را مطرح کرده و نگرانی های شما کاملاً برطرف شده باشد.
- بعد از ملاقات با پزشک در صورتی که بخواهید با سایر متخصصین قرار ملاقات داشته باشید، این امکان را در اسرع وقت برای شما فراهم خواهیم کرد. همچنین اگر نیاز به بستری شدن داشته باشید، مقدمات پذیرش در بیمارستان و هماهنگی های لازم را انجام خواهیم داد.